donderdag 6 augustus 2009

Geen biefstuk? Dan gehakt!


Hier een nuttige link uit betrouwbare bron. Ik zal enige toelichting cq vertaling geven. Mutaties van receptoren onder invloed van castraatlevels testosteron kunnen ondermeer de volgende effecten hebben. De receptoren gaan reageren op minieme hoeveelheden testosteron en androgenen. De receptoren gaan reageren op andere moleculen met een steroidale struktuur (bv cortisol geproduceerd door de bijnieren). De receptoren gaan reageren op andersoortige moleculen ( bv antiandrogenen, zie Meer over resistentie-ontwikkeling van 24 juli)

De basis grondstof voor steroiden is cholesterol. Via een aantal enzymatische stappen worden in de bijnieren en de testikels onder invloed van respectievelijk ACTH en LH uit de hypofyse cortisol en androgenen (bijnier) en testosteron (+/- 10% in bijnier, +/- 90% in testikels) gesynthetiseerd. Normaal reageren prostaat(kanker) cellen alleen op testosteron of op het krachtiger werkzame dihydrotestosteron (DHT). Bijnier androgenen zijn te beschouwen als ruwere en primitievere voorlopers van het edele testosteron. Als de biefstuk op is nemen gemuteerde prostaatkankercellen genoegen met gehakt....

Dit is een brokje informatie waar ik later op zal teruggrijpen. Er zullen meer dergelijke brokjes komen. Systematisch is anders. Systematisch zijn wel Scholten & Strum in nuttige links. Leibowitz is iets minder systematisch, maar wel het interessantst. Scholten is redelijk simpel, Strum uitgebreid. Voor het goed kunnen blijven volgen van *On en Off* in ieder geval Scholten lezen. Aarzel niet om vragen te stellen.

1 opmerking:

Juan Gomez zei

Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128